Cultuur & commercie
Leave a comment

UNIQLO gratis zondag in het MoMu

Free Sundays MoMu Antwerpen.

UNIQLO gratis zondag in het MoMu

Bij mijn entreebewijs voor de tentoonstelling Rik Wouters Huiselijk Utopia in het MoMu in Antwerpen kreeg ik een voucher. Een voucher voor een gratis T-shirt van UNIQLO, een Japanse modeketen. Vooral bekend om zijn flinterdunne donsjasjes in heel veel kleuren. Fijne winkel (ook een beetje saai) die ik alleen ken van zijn filialen in Londen en Parijs.

Antwerpen heeft sindskort ook een UNIQLO op de Meir en die geeft gratis toegang voor alle bezoekers op de UNIQLO zondag in het MoMu. Maar wat hebben een Japanse kledingretailer en een modemuseum met elkaar?

UNIQLO MoMu Sundays. Foto: Momu / Monica Ho

Gratis zondag in het MoMu. Foto: Momu / Monica Ho

‘Geïnspireerd op de ‘Free Friday Night’ collaboratie tussen UNIQLO en het MoMa in New York, was het voor het MoMu een evidente keuze om ook voor de Japanse retailer te kiezen. Kaat Debo, directeur MoMu: “We zijn heel trots om het eerste museum in de BeNeLux te zijn dat op deze manier samenwerkt met UNIQLO. Met de UNIQLO MoMu Sundays hopen we nog meer mensen te laten kennismaken met onze tentoonstellingen.”’ 

www.momu.be

Beetje Googlen geeft meer antwoorden.

MoMA Free Friday Nights

UNIQLO is bij de opening in 2011 van zijn Flagshipstore in NY sponsor geworden van het MoMA. In 2015 zijn daar de Free Friday Nights bij gekomen. Bezoekers mochten gratis op vrijdagavond het MoMa bezoeken. Dat heeft lange rijen voor het MoMa opgeleverd. En heel veel brand awareness voor UNIQLO.

Free Friday Nights. Lange rijen voor het MoMa.

Local citizenship UNIQLO

UNIQLO wilde graag iets doen aan local citizinship. Mooi woord voor sponsoring van een lokaal goed doel. Maar je begrijpt dat de Free Friday Nights voor UNIQLO vele malen goedkoper zijn dan adverteren. En beide partijen kunnen iets geven aan de gemeenschap van NY. Kijk vooral even naar het onderstaande filmpje.

Suzanne Pratt reports on Japanese company Uniqlo’s sponsoring of free Friday’s at NYC’s Museum of Modern arts (2013).

SPRZ NY

SPRZ NY Surprise New York is de nieuwste samenwerking tussen het kledingmerk en het MoMA. Een speciale collectie op moderne kunst geïnspireerde mode is in de winkels van het MoMA en UNIQLO te koop. Moderne kunst op textiel voor een redelijke prijs.

uniqlo-sprz-ny

SPRZ NY

 

Ben benieuwd wat deze samenwerking voor het MoMu in Antwerpen gaat opleveren. Ik heb een high-tec wit T-shirt gekregen en bijna een groen donsjasje gekocht.

SPRZ NY is a launching pad for products which celebrate innovations in pop culture. Giving dues to iconic visual artists of the past and present (2016).

 
[alpine-phototile-for-pinterest src=”board” uid=”cultuurenretail” board=”uniqlo-moma” imgl=”pinterest” pinit=”1″ dl=”1″ dlstyle=”tiny” style=”wall” row=”3″ size=”192″ num=”12″ shadow=”1″ border=”1″ max=”100″ nocredit=”1″]

Filed under: Cultuur & commercie

by

Welke ervaringen heeft een consument en hoe kunnen deze worden toegepast in het museum? Ellen is cultureel-ondernemer en signaleert en combineert trends uit de retail met kennis en ervaring uit de museumwereld. Ellen is tevens mede-eigenaar van Museumwebshops.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.