Experience, Trends
comment 1

I amsterdam Store, the next level in retail

I amsterdam Store is The next level  in retail als het gaat om de combinatie tussen souvenirs en City Marketing.

De ruim opgezette winkel op het Amsterdamse Centraal Station in de IJhal verkoopt producten die allemaal hun oorsprong hebben in de stad aan de Amstel. Hoewel de producten geen klassieke souvenirs zijn, vertegenwoordigen ze wel Amsterdam en zijn voor toeristen perfect als ‘made in Amsterdam’ mee naar huis te nemen. En voor Amsterdammers perfect als relatiegeschenk.

I Amsterdam Store. Inhal CS Amsterdam.  EG

I amsterdam Store. Inhal CS Amsterdam. EG

Amsterdam City Marketing

De I amsterdam Store is er niet alleen voor de verkoop van Amsterdamproducten, maar wijst ons ook de weg naar evenementen in de stad of daar buiten. Dat gebeurt via de grote schermen aan de wand en via de vele Amsterdamgidsen die te voor € 3,50 te koop zijn.

IAmsterdam_VendorMachine. EG

I amsterdam_VendorMachine. Foto: EG

Wil je snel een Amsterdam City Guide kopen dan kan dat ook bij een vendor machine.

Amsterdamse uien

De winkel heeft niet alleen de leren tassen van Hester van Eeghen, maar ook de Amsterdamse uien van Kesbeke. Verder is er een klein museumwinkelassortiment van het Van Gogh Museum en het Rijksmuseum te vinden. En er staat een leestafel en een wand met een selectie boeken over Amsterdam.

Amsterdam Made. I Amsterdam Store. Foto: EG

Amsterdam Made. I amsterdam Store. Foto: EG

Story telling bij I amsterdam store

De I amsterdam Store doet uiteraard aan story telling. Over alle Made in Amsterdam producten vind je vrij eenvoudig digitaal informatie op de schermen in de winkels. De verhalen bij de producten, de leestafel en de ruim opgezette winkel maken dat je er met je rolkoffer nog lekker even kunt vertoeven en je je kunt onderdompelen in I amsterdam.

Tips I Amsterdam Store. Foto: EG

Tips I amsterdam Store. Foto: EG

De I amsterdam Store is te vinden in de IJhal van Amsterdam Centraal Station.

Filed under: Experience, Trends

by

Welke ervaringen heeft een consument en hoe kunnen deze worden toegepast in het museum? Ellen is cultureel-ondernemer en signaleert en combineert trends uit de retail met kennis en ervaring uit de museumwereld.

1 Comment

  1. Pingback: Verkoopautomaat om aandacht te krijgen voor je merk

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.