Museum & product, Retailtours
Leave a comment

Museum Merchandise op Museum Connections Parijs

Geen hond in het museum. Wel een museum hondenriem

Ik zie veel museumwinkels en vaak zie ik de zelfde printing on-demand merchandise artikelen terug. Er is soms soms weinig variatie, terwijl dat helemaal niet hoeft. Op Museum Connections in Parijs zag ik een paar museum-leveranciers die net even anders zijn.

Van bidprentjes naar 3d kaarten voor het museum

De Italiaanse L’Officina d’Arte Torre drukte en stanste oorspronkelijk alleen bidprentjes. Drukwerk met een religieus beeld, een beetje goud en omlijst met heel fijn gesneden papieren versieringen. Deze mannen uit Italië lieten tijdens de beurs in Parijs mooi gedrukte drie dimensionale kaarten van gebouwen en of kerken zien. Deze kaarten worden tegenwoordig met een laser uitgesneden (kijk vooral even naar het filmpje)

Bidprentjes uit Italië

Bidprentjes uit Italië. L’Officina d’Arte Torre

Voor kastelen, kerken of zelfs objecten is het een mooi idee om deze kaarten te maken. Het is een waardevol aandenken om in de kast of op tafel te zetten en nog even na te genieten van je bezoek. Er is een minimale oplage nodig van 200 stuks.

Van bidprentjes naar 3d kaarten voor het museum.

Van bidprentjes naar 3d kaarten voor het museum. Foto: Ellen Groenveld

Mini Minus boekjes voor een familie gesprek

Van een heel andere orde zijn de vel-gekleurde mini Minus boekjes voor kinderen. De kleine papieren boekjes gaan steeds over één onderwerp. Doel van de boekjes is om samen met je kind  dieper in te gaan op één thema. Dat kan zijn het onderwerp Rodin of hoe teken ik een huis, maar ook je relatie met je grootouders. Kleine gekleurde boekjes van milieuvriendelijk papier, bedrukt met kindervriendelijke inkt. De boekjes zijn allemaal in het Frans en soms in het Engels. Maar de boekjes waarbij je kunt tekenen hebben geen vertaling nodig. En hebben een klein prijsje.

Mini Minus boekjes voor een familie gesprek. Foto: Ellen Groenveld

Mini Minus boekjes voor een familie gesprek. Foto: Ellen Groenveld

Geen hond in het museum. Wel een museum hondenriem

Onze viervoeter mag niet het museum in. Maar het is voor de baas wel een belangrijke vriend. Het Spaanse Art-tic heeft dat goed begrepen. Bij de liefde voor ons huisdier hoort natuurlijke een hondenriem met een museumicoon. Denk aan een hondenriem met de kleurvlakken van De Stijl.

Geen hond in het museum. Wel een museum hondenriem

Geen hond in het museum. Wel een museum hondenriem. Foto: Ellen Groenveld

Onverwoestbaar huishoud-textiel uit Groot-Britanie

Dol op het onverwoestbaar huishoud-textiel van de English Heritage Sites? Dan moet je zeker eens kijken naar de producten van Countryside Art uit de UK. Heerlijk dikke ovenhandschoenen en pannenlappen bedrukt met mooie designs. Of een heel mooi formaat toilettasje met een lief printje. De Engelse dame vertelde mij dat elke print mogelijk is en indien je zelf geen design hebt kunnen de designers van Countryside Art een mooie afbeelding voor je ontwerpen. De minimale oplage voor digitale bedrukking is 25 stuks. Voor het kwalitatief hoogwaardige zeefdruk geldt een minimale een oplage van 100 stuks. Voor dit ethische en milieubewust opererende bedrijf wil ik vast een keer de boot naar de Oostkust van Engeland nemen.

Onverwoestbaar huishoud-textiel uit Groot-Britanië. Foto: Ellen Groenveld

Onverwoestbaar huishoud-textiel uit Groot-Britanië. Foto: Ellen Groenveld

Nederlandse leveranciers Museum Connections

Zelf was ik gecharmeerd van de Nederlandse Global Affairs die ook samen werken met het Rijksmuseum, Artis, Van Gogh Museum en veel grote musea uit de UK. Ga je toch voor de standaard printing on-demand dan vond ik de Nederlandse aanbieders, zoals van Lanzfeld, op deze Franse beurs wel erg goed.

De Nachtwacht bij Museum Connections 2017

De Nachtwacht bij Museum Connections 2017. Global Affairs uit Nederland op beurs Museum Connections.

 

 

 

Filed under: Museum & product, Retailtours

by

Welke ervaringen heeft een consument en hoe kunnen deze worden toegepast in het museum? Ellen is cultureel-ondernemer en signaleert en combineert trends uit de retail met kennis en ervaring uit de museumwereld.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.