Cultuur & commercie
Leave a comment

We Built This City wint prijs Best Shop met ‘coole’ Londen souvenirs

We Built this City. Souvenirs Londen. Foto: ualstudentsatisfaction.

De Londense souvenirwinkel We Built This City heeft met de titel Revolutionising London Souvenirs de prijs voor Best Shop in Soho 2015 gewonnen.

De prijs is uitgereikt door TimeOut Londen, met de opmerking dat souvenirs nog nooit zo ‘cool’ zijn geweest. En dat was ook precies het idee van Alice Major toen zij haar eerste pop-up shop in 2014 startte. Londen is een creatieve stad, vol met designers die met liefde geweldige producten over en voor Londen maken. Toch waren deze originele kunst- en designsouvenirs nauwelijks terug te vinden in de souvenirwinkels van Londen.

Souvenirs van We Built This City.

Souvenirs van We Built This City in Londen. (Foto: WBTC)

Alice Major, met een groot netwerk aan designers en kunstenaars achter zich, heeft deze kunst- en designproducten verzameld in de winkel We Built This City op Carnaby Street. Zij vertelt daar niet alleen een ander verhaal over Londen, maar ook alle verhalen over de ontwerpers van deze souvenirs.

Trend in souvenirs

De moderne toerist zit niet te wachten op het zoveelste souvenirtje. Consumenten willen een authentiek, lokaal product. Liefst met een verhaal. We Built This City heeft dat goed begrepen.

We Built This City. Londen Souvenirs

We Built This City. Londen Souvenirs. (Credits: WBTC)

 

Filed under: Cultuur & commercie

by

Welke ervaringen heeft een consument en hoe kunnen deze worden toegepast in het museum? Ellen is cultureel-ondernemer en signaleert en combineert trends uit de retail met kennis en ervaring uit de museumwereld. Ellen is tevens mede-eigenaar van Museumwebshops.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.