Cultuur & Retail
Leave a comment

Veranderende functies in retail

De klassieke retail functies zijn langzaam aan het verschuiven.

Een uitgever wordt een retailer, het museum wordt ‘een decorateur’ en retail gaat start met cureren van producten als ware het een museum.

De lezer van het tijdschrift Frame kan zich helemaal in de creativiteit van het tijdschrift onderdompelen. Even wordt het in de Pop-up winkel allemaal tastbaar, is het dichtbij en bereikbaar. Het Rijksmuseum verkoopt het behang van het kleuren DNA van de beroemdste stukken uit de Rijkscollectie. Je koopt de kleuren van het Joods Bruidje en we zijn verbonden in onze huiskamer of slaapkamer met ons klassieke kunsterfgoed. Voor het Rijksmuseum zijn het extra inkomsten uit verkoop maar de onzichtbare ‘branding’ is vele male groter.

Beeld: Rijksmuseum DNA 09/10 | Droog (izq.), El Parentesco Santo de Geertgen tot Sint Jans.

Beeld: Rijksmuseum DNA 09/10 | Droog (izq.), El Parentesco Santo de Geertgen tot Sint Jans.

We zijn steeds online en kunnen dan ook makkelijk van functie veranderen. We kunnen hierdoor zelf ook functies mixen. Koffie drinken in de koffiebar en tegelijkertijd wat doen voor ons werk. We bluren werktijd en vrijetijd.

Blurring Lives | Coffee and Work | Ellen Groenveld

Blurring Lives | Coffee and Work | Ellen Groenveld

De veranderende functies in retail horen tot één van de trends de consument experience aan te bieden. De consument wil verrast worden en een ervaring rijker.

Filed under: Cultuur & Retail

by

Welke ervaringen heeft een consument en hoe kunnen deze worden toegepast in het museum? Ellen is cultureel-ondernemer en signaleert en combineert trends uit de retail met kennis en ervaring uit de museumwereld.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.