

Retailstrategie
Meten is weten


Winkelinrichting
Productontwikkeling


Visual merchandising
Product sourcing


Winkelmanagement
Trainingen
Cultuur en retail zijn een krachtige combinatie.
Elk museum is uniek en daar past een unieke winkel bij.
Trends
Museum Connections 2023 in Parijs - Verslag Museum Connections Parijs januari 2023
Next level museum merchandise - Next level museum merchandise, dat is de nieuwe productlijn van het Frans Hals Museum. Cultuur & Retail ontwikkelde samen met Bij Kiki een assortiment dat eer bewijst aan het meesterschap van Frans Hals, ons beter leert kijken, past binnen de nieuwe huisstijl van het museum én uiterst fashionable is. Dit …
De familievriendelijke museumwinkel - Musea gaan zich steeds meer op families richten. Families zijn een belangrijke doelgroep. En hoe zit dat met de museumwinkel? Zijn de museumwinkels ook vriendelijk voor families? Een verslag van een onderzoek van Charlotte Dorst naar de familievriendelijke museumwinkel. Onderzoek naar een familievriendelijke museumwinkel Voor mijn onderzoek naar Een nieuwe …
Merken en Musea. Leren van elkaar - MERKEN EN MUSEA Wat kunnen merken leren van musea en waarom verpakken steeds meer merken hun boodschap in de vorm van een museum? En andersom: hoe kunnen musea werken met hun commerciële waarde zonder hun sociale doel uit het oog te verliezen? De functie van musea wordt steeds meer hybride. …
Wij houden de vinger op de pols van de trends in de markt; kleuren, materialen, duurzaamheid, diversiteit/inclusie opvallende producten, opvallende winkelinrichtingen en meer…
Nieuwsbrief