Retail Quickscan

Weten waar u staat, weten waar de kansen liggen

Onze Retail Quickscan geeft u veel inzicht in uw huidige situatie en kansen. We richten de quickscan op de drie pijlers van uw museumwinkel:

 

Strategie & Concept

Productontwikkeling

Winkel & Inrichting

Retail Quickscan

In onderling overleg bepalen we de diepgang van de quickscan van uw museumwinkel en retailsituatie:

  • Retailstrategie, retailconcept en de cijfers
  • Productassortiment, product sourcing, packaging, merchandising
  • Winkelinrichting, retail design, visual merchandising

We kunnen ook een of twee aspecten onderzoeken. Afhankelijk van uw situatie en doelstellingen kunnen we de Quickscan met een advies uitbreiden. Neem contact op over de mogelijkheden, de kosten en de agenda van een quickscan.

 

'Ik wil mijn retail verbeteren'

U heeft het gevoel dat het anders, beter kan met uw winkel. Dan maken we graag een afspraak om samen naar de huidige situatie en de mogelijkheden te kijken.

 

Referenties

Klanten voor wie wij de retailstrategie en/of het retailconcept hebben verzorgd, zijn o.a. Kasteel De Haar, Frans Hals Museum, Zuiderzeemuseum, Museum Schokland, Rijksmuseum Boerhave, Kunst Centrum Haarlem en Universiteitsmuseum Utrecht. Lees en leer van onze klanten >
 

Leuk om te combineren met de Retail Quickscan

Retailtrends

We delen graag onze eigen ervaringen en inzichten. Daarom schrijven wij regelmatig over retailtrends die ook voor cultuurinstellingen en hun winkels van belang zijn. Door in te spelen op retailtrends versterkt u uw retailstrategie en -concept en houdt u uw winkel spannend en aantrekkelijk.

Retailtours

Onze retailtours laten u in de praktijk ervaren wat er speelt op retailgebied. We bezoeken vooral cultuurinstellingen. Retailmanagers vertellen over hun ervaringen en plannen. U steekt er heel veel van op en keert terug met een schat aan ideeën.