Museum en product

Wat zijn de producten die uw bezoekers en kopers interessant vinden en verwachten in uw winkel en webshop? We zien nog te vaak een aanbod dat er leuk uitziet, maar de bezoeker niet prikkelt om te kopen. Terwijl de museumwinkel bij uitstek de plek is om bezoekers te verrassen met een aanbod dat je nergens anders tegenkomt. En waar mensen meer dan gemiddeld bereid zijn iets te kopen.

Waar draait het om bij producten voor de museumwinkel?

  1. Story telling
  2. Herinnering, souvenirs
  3. Productcategorieën en prijsopbouw
  4. Inkoop, productie, samenwerking

Story telling
Goede producten vertellen het verhaal van ùw museum. Ze versterken ùw culturele waarden. Wij brengen het assortiment in kaart en relateren dat aan uw bezoekers en cultural heritage. De volgende stap is een nieuw of vernieuwd assortiment museumproducten.

Souvenirs
Welke rol spelen souvenirs voor uw bezoekers? Willen ze een herinnering aan uw museum, aan de vaste collectie of een specifieke tentoonstelling? Veel bezoekers kiezen voor een goedkope kaart of een hebbedingetje. Wij denken dat herinneren meer kansen biedt. Belangrijk hierbij: zijn de producten makkelijk mee te nemen of is nazenden (alsof besteld in de webshop) een optie?

Productcategorieën en prijsopbouw
Uitgangspunt is balans tussen vernieuwing en de vaste collectie. Elk kwartaal zijn er nieuwe producten, passend bij een tentoonstelling, de tijd van het jaar, specifieke doelgroepen (vakantiegangers).

We maken een overzicht van passende productcategorieën en daarbinnen van kansrijke producten of productlijnen. We kijken naar de prijsopbouw per product en van het totale aanbod. Exclusiviteit kost geld, maar straalt ook af op uw winkelaanbod.

Inkoop
Gaat u producten inkopen, in eigen beheer ontwikkelen of zijn er mogelijkheden om samen te werken met designers, kunstenaars en productontwikkelaars (lokaal, regionaal)? We onderzoeken het hele speelveld en gaan op zoek naar potentiële partners, waarbij beide partijen elkaar moeten kunnen versterken.

 

1 Comment

  1. Pingback: Destination value zorgt voor een hogere prijs en marge

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.