Cultuur & Retail, Museum & product, Museumwinkel
Leave a comment

Next level museum merchandise

Next level museum merchandise, dat is de nieuwe productlijn van het Frans Hals Museum. Cultuur & Retail ontwikkelde samen met Bij Kiki een assortiment dat eer bewijst aan het meesterschap van Frans Hals, ons beter leert kijken, past binnen de nieuwe huisstijl van het museum én uiterst fashionable is.

Dit artikel is in oktober 2018 gepubliceerd voor www.stylink.nl

Frans Hals en De Modernen


Het Frans Hals Museum in Haarlem combineert oude, hedendaagse en moderne kunst. In de nieuwe tentoonstelling ‘Frans Hals en De Modernen‘ zie je hoe de virtuoze penseelstreek van Frans Hals (1582-1666) nog steeds moderne kunstenaars inspireert. Die penseelstreek staat daarom centraal in de productlijn die Cultuur & Retail in samenwerking met Bij Kiki ontwikkelde voor de museumwinkel.

Dessin op basis van detail Frans Hals. Foto: dank aan Bij Kiki en Mireille Martis.

Where Tradition Meets Tomorrow

De collectie bestaat uit exclusieve zijden shawls, notitieboekjes, potloden, magneten en onderzetters. De gebruikte dessins zijn gemaakt op basis van details van de schilderijen van Frans Hals:

  • Dessin gemaakt met een detail van de kraag uit Portret van Cornelia Vooght, 1631
  • Dessin gemaakt met een detail van een kraag uit Feestmaal van officieren van de St. Jorisschutterij, 1627
  • Dessin gemaakt met een detail van een mouw uit Feestmaal van officieren van de St. Jorisschutterij, 1616

Fashion meets art

De productlijn werd 13 oktober, bij de opening van de tentoonstelling, gelanceerd en is te zien en te koop in de winkel van het Frans Hals Museum.

Detail van een mouw uit Feestmaal van officieren van de St. Jorisschutterij, 1616 Foto Frans Hals Museum Haarlem

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.